הטרילוגיה של הפלטפורמה

פלטפורמה? מה זה בכלל?  (פוסט 1 מתוך 3)

אם תנסו לחפש במילון מהי פלטפורמה, תמצאו כמה אפשרויות:
בימה מוגבהת, סוג של נעל עקב, משטח נגרר חסר מעקה, קו פעולה ועוד…
אף אחת מהן היא לא האופציה הנכונה כשמדברים על שיווק.

בשיווק, המושג פלטפורמה מתייחס לאמצעי המדיה עצמו. (סתם שתדעו, מדיה זה ברבים, מדיום זה יחיד)
וכן, המטרה של פלטפורמה טובה היא באמת ‘להרים לכם’.
להראות את הצד הטוב והמחמיא שלכם, או של העסק. לתת לכם במה שתגביה אתכם מעל כולם.

 

2
לא… לא פלטפורמה כזו 🙂

למה בעלי עסקים מסתבכים בבחירת פלטפורמה?
כי כמו כל דבר, גם כאן- חייבים להתחיל באסטרטגיה. אבל רגע, קודם נבין וניישר קו לגבי מהי פלטפורמה, כי אז יהיה קל יותר:
בהרצאות שלי, אני משווה פלטפורמה לקנבס ריק.

הקנבס הזה, יקבל כל תוכן שתשימו עליו.
אתם יכולים לצייר, לשרבט, לקשקש, לכתוב, לצלם ולהדביק. מה שתרצו.
וגם אם אחלק לכולכם את אותו הקנבס ואבקש מכם לצייר פרח ולכתוב את השם שלכם
לא יתקבלו 2 דפים זהים בחדר.

אבל וזה אבל חשוב: הקנבס לא יגיד לכם עד כמה התוכן שלכם איכותי.
אתם רשאים לשפוך לתוכו כל דבר.
כי הקנבס, כידוע, סופג הכל.

זה חלק מהותי שחייבים להבין.
זה לא מספיק להחליט בין “פייסבוק” לבין “אינסטגרם”
חשוב גם להבין מה אתם מתכוונים לעשות שם, מה הרעיון האסטרטגי והקריאטיבי שלכם
ואיך ליישם אותו בצורה המיטבית עבור הפלטפורמה שבחרתם.

כשהיינו קטנים היו אומרים לנו: זה לא רק מה אתה אומר, זה גם איך אתה אומר את זה.

3

ככה נראית פלטפורמת פייסבוק. עירומה. נטולת תוכן. ככה כולנו התחלנו, זוכרים?

האיך הוא שפה
ולכל פלטפורמה יש שפה אחרת.
אם אתם דוברים את השפה או שיש לכם קליטה מהירה לשפות- אחלה.
אם לא- קחו מישהו שמדבר את השפה, או שיעזור לכם ללמוד אותה.
כמו שהייתם עושים בכל תחום אחר.

אפשר לייצר תוכן לבד (לכתוב, לצלם, לצייר) ואפשר לבחור איזה תוכן לרכוש.

4
אותה פלפורמה (פייסבוק) אליה הוספתי תוכן ויזואלי (תמונות) זה כבר מרגיש אחרת, לא?

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מחליטים ברגע אחד (ממוצע של 2 שניות למען הדיוק)
אם אתם ‘באים להם טוב’ בעין או לא.
אם התוכן שלכם מעניין, או איכותי, או יעיל.
אם אתם נראים מקצוענים.
כן, כל זה עובר בשנייה אחת או שתיים.

6

אולי בעצם עדיף ככה? רציתי משהו בועט. בולט. רגע, איזה מסר חשוב לי להעביר בכלל?…

גם אתם מחליטים ככה, דרך אגב.
בשנייה אחת אתם מחליטים אם הדף העסקי/ אתר/ בלוג/ פרופיל אינסטגרם (כל אלו פלטפורמות, דרך אגב)
של המתחרה שלכם או של נותן שירות אחר עונים על הסטנדרטים שלכם,
או לא.

5

מי צריך להיות בפרונט? אני או המותג שלי? ואם זה בדיוק אותו הדבר? ומה הכי ידבר ללקוחות שלי? רגע, מי הלקוח?…

למה אני תמיד חוזרת ללקוחות שלכם?
כי זה העניין בעיני.

נניח לרגע שאמא שלי (בת 60 ומשהו) אני (בת 34) והבת שלי (שיקרתי קודם. אני בת 42 והבנות שלי בגילאים שונים)
נסתכל על עיתון ( כן, גם עיתון זה פלטפורמה!!!)
האם כולנו נאהב את התוכן שלו? קשה לי להאמין.
תוסיפו לזה את העניין שלכל פלטפורמה מתאים סוג תוכן אחר ותבינו למה זה לא כ”כ פשוט
לבחור פלטפורמה מנצחת.

כי פלטפורמה- לא יכולה להיות מנצחת או לא מנצחת.
הכל תלוי במה שתשימו בתוכה.

הבנו מהי פלטפורמה?
מעולה. בפרק הבא נבין איך לבחור את האחת.
או יותר מאחת כמובן.

יאללה ביי.

More Articles

Menu