כל הדרכים מובילות לרומא

תקראו את המילה ‘רומא’ הפוך ותקבלו את המילה ‘אמור’- אהבה.
מאז שחזרתי ממנה, היא כל הזמן בראש שלי, אז נראה לי שאני מאוהבת.

רציתי לכתוב פוסט אחר בכלל.
מלא תובנות שיווקיות
אבל אז באה רומא ואתם יודעים- ברומא, התנהג כרומאי.

“מה את מצלמת?!” הוא שואל אותי.
דוגמאות למצגת שיווק שאני מעבירה במט”י, אני חושבת לעצמי.
“למה את לא יכולה להיות נורמלית ולצלם את הקולוסיאום?” הוא ממשיך.
איזה מצחיק הוא. יותר מ-20 שנה הוא מכיר אותי ועדיין שואל את השאלה הזו.

2

הרי גם אם אני אצלם את הקולוסיאום, זה לא יהיה כמו שהוא התכוון- תמונה תיירותית כזו.
אז במקום לענות, אני מפליגה למחוזות אחרים לגמרי ומהרהרת כמה חשוב לכל עסק להכיר את הנכסים שלו.
להבין במה הוא טוב ובמה לא. כי כן, אני יכולה לצלם תמונות נורמליות, אבל יש כאלו שעושים את זה יותר טוב ממני.

3

לכל אחד מאיתנו ובכל עסק יש איזה קולוסיאום קטן בילט אין.
כזה שמושך את הלקוחות בלי שנצטרך לדבר יותר מדי.
השלב הראשון בעסק שלנו הוא להבין מה זה ה’קולוסיאום’ שלנו- שמושך את הלקוחות
והשלב השני הוא להראות להם שיש בנו הרבה יותר מזה…

אלי באים בגלל הידע שלי. בגלל שאני יודעת לעשות סדר במחשבות. לדייק.
למקד. לחתוך ולהאיר על מה שחשוב.
אבל אז מגלים שגם יש לי חוש הומור ושאכפת לי מהלקוחות שלי ושאני מוכיחה ששיווק זה כיף, ושאני אובייקטיבית ושאני רואה את הדברים מזוית אחרת, ושאני מקושרת ושיש לי רעיונות לא רעים ושאני נחמדה לפעמים וכן, גם בגלל שאני לא נורמלית.

5
כולם מדברים על זה שחשוב להתמקד ואני הראשונה שאסכים עם האמירה הזו,
אבל היי!… להתמקד זה לא לוותר על מה שחשוב.
זה רק לחלק את ה’אטרקציות’ שיש אצלנו ולעשות שם סדר. למשוך את הלקוחות בגלל משהו שהם יכולים לראות ולהבין
ואז להראות להם את הדברים שהם יכולים להרגיש, להזדהות, לחוות.
הרי אם אתם מעולים במשהו ואז מגלים שאתם טובים בעוד משהו- זה לא במקום. זה בנוסף.

4

ובמקום שנבין שזה מדהים שיש לנו המון יכולות- כי זה בדיוק מה שמייצר את האופי של העסק או המותג שלנו
אנחנו מתבלבלים, כי כל היועצים אמרו לנו שאנחנו חייבים להתמקד ולבחור.

אני מאמינה שעסק, או מותג, או בנאדם- צריך אישיות.
ואישיות זה דבר מורכב. לא משהו אחד וזהו.
כן, ברור שחייבים להתמקד. למצוא ‘מטריה’ שתאגד את הכישורים המרכזיים ותבליט אותם.
אפשר לנוע על ציר מרכזי- אבל להתרחב או להעמיק בו. במקום לבחור בין- אני מצלמת טוב/ כותבת טוב/ יש לי רעיונות
אפשר לייצר מטריה רחבה יותר ולקרוא לזה יצירתיות? אפשר.
בדיוק כמו שזה בסדר להגיע לרומא בגלל הקולוסיאום ואז להבין שיש בה הרבה, הרבה יותר מזה.
לקוחות רוצים לבוא אליכם בגלל הקולוסיאום שלכם? אחלה.
עכשיו תראו להם שיש בתוככם גם מדרגות ספרדיות וותיקן וקפה וגלידה.

6

והתמונות?

הכי כיף לי ששאלתם. את כולן צילמתי מהטלפון הנייד.

More Articles

Menu