בואי נעשה עסק- הסדנא

מוזר שעדיין לא כתבתי את הפוסט הזה.
זו המחשבה שעלתה לי בראש לפני כמה ימים, כשמישהי התקשרה לקבל פרטים על סדנת השיווק שלי,
ומצאתי את עצמי חוזרת על אותם משפטים
ועונה על אותן שאלות בדיוק.

מצד אחד, אני אוהבת את השיחות האלו.
מצד שני, אם לכולן יש בדיוק אותן שאלות- לא כדאי לרכז את התשובות שלי במקום אחד מסודר?
נראה לי שהפוסט הזה הוא התשובה שלי.
כן. כדאי לרכז את התשובות שלי כאן…

בסוף כל סדנא, אני מחלקת לכל משתתפת משוב.
חשוב לי לשמוע, לתקן, לשפר והאמת היא שבכל סדנא אני משנה משהו.
אם בתחילת הדרך היה חשוב לי להעביר כמה שיותר ידע, אז היום חשוב לי שהסדנא תהיה מעשית ככל האפשר.

השאלה האחרונה במשוב היא– “האם היית ממליצה למישהי להירשם לסדנא? ואם כן- אז למי?”
התשובות תמיד מצחיקות אותי.
העצמאיות הותיקות יותר (עצמאיות למעלה מ-5 שנים) כותבות: בטח! הייתי ממליצה לעצמאיות בתחילת הדרך להגיע לסדנא ולחסוך זמן ומשאבים נוספים. חבל שלא ידעתי על הסדנא בתחילת הדרך!
העצמאיות הצעירות כותבות לי: ברור! אבל רק לכאלו שיש להן קצת יותר ותק.  פחות למתחילות ויותר לכאלו שמבינות כבר משהו ולא יתבלבלו מכל הידע.

2אתן רואות לבד למה הכי כיף כשיש קונדיטורית בכל סדנא. במקרה הזה, זו הודיה משה מאפייה עם אופי

בהתחלה השתגעתי מזה.
לא הבנתי מה אני עושה לא בסדר.
אבל היום אני יכולה להגיד שהסדנא מתאימה למי שלוקחת את העסק שלה ברצינות.
למי שרוצה להקים עסק. לא תחביב.

נכון, הקהל שלי מורכב, ברובו,  מעצמאיות ותיקות יותר.
כאלו שעומדות בפני קפיצת גדילה ורוצות לעשות את הדברים בצורה מסודרת הפעם.
עצמאיות שמבינות שבעסק צריך להשקיע. אבל לא רק.
זו יכולה גם להיות מישהי שעומדת לפתוח עסק ורוצה לעשות את זה כמו שצריך.

אני רוצה להתעכב רגע על המושג הזה.
השקעה והוצאה זה לא אותו דבר.

השקעה אמורה להניב רווח בשלב מאוחר יותר. כשאני משקיעה בידע- הוא ישמש אותי ויעזור לי, גם אם בטווח הרחוק יותר.
כשאני מוציאה כסף על כסאות חדשים ויפים יותר למשרד- זה אמנם עושה לי כיף בלב, אבל לא באמת הכרחי לקידום העסק שלי.
(אלא אם אני בונה כיסאות ואז זה לגמרי חשוב להשקיע בהם. זה בדיוק העניין בסדנא שלי- להבין מה מתאים ונכון לך. לא לכולם…)
כמובן שלכל עסק יש סדרי עדיפויות שונים,
אבל אלו מילות המפתח: סדר עדיפויות.

5

בספר ‘הרעיון’ של יובל אברמוביץ’, בעמוד 207, תוכלו לקרוא סיפור שחלקתי עם יובל ושאני מספרת לפעמים בהרצאה שלי. בקצרה, אספר לכן שזה היה הרגע המדויק בו הבנתי
שלכל אחת יש סדר עדיפויות שונה.
אחת תעדיף לקנות נעליים באלפי שקלים ואחת תעדיף להשקיע בעסק שלה.
לפעמים זה יוצא מאותו תקציב ואין הפרדה בין השניים.

אין לכן מושג כמה פעמים אמרו לי: הסדנא שלך יקרה לי מדי.
ושנייה אח”כ העלו תמונה מנתב”ג, או ממסעדת יוקרה, או של תכשיט חדש.
אני לא יכולה ולא רוצה להשפיע על הבחירות של אף אחת.
אני כאן רק כדי להסביר מה הערך שלי
וזה בדיוק מה שאנסה לעשות, בשילוב שאלות אמיתיות של לקוחות, שעזרו לי לעשות סדר,
בעסק שלי.

נתחיל בפרטים הטכניים-
הסדנא מורכבת מ-4 מפגשים עוקבים (מפגש 1 בשבוע, למשך 4 שבועות)
כל מפגש אורך 5 שעות, בין השעות 09:00 ל14:00 ומתקיים ברעננה
(אלא אם כן מישהי מארגנת קבוצה של מינימום 7 נשים ואז אני מגיעה לכל מקום שתגידו)
בקבוצה יש עד 10 נשים
וכן, אני ממליצה על לימוד בקבוצה.
הרבה יותר קל לנו לראות על מישהי אחרת, או על עסק אחר, איפה היא טועה
ואז ליישם על העסק שלנו.
הרבה יותר קל לנו לייעץ למישהי אחרת, לתת לה רעיונות, לדרבן אותה.
ולכל שאר הבנות בסדנא קל לעשות את זה עבורך. אז כן, אני ממליצה על קבוצה. זה עובד.

מה קורה בסדנא?
בסדנא, כל אחת עוברת תהליך של מיתוג אסטרטגי. זהו שלב של מחקר, של שאלות, של בדיקה
אשר בסופו- כל אחת מבינה מה הייחוד שלה, מה המסר הממוקד שלה ללקוחות.
מיתוג אסטרטגי הוא שלב אחד לפני מיתוג גרפי. {קודם מדייקים את המסר, אח”כ מתרגמים אותו לויז’ואל}

ביחד, אנחנו בודקות מיהם הלקוחות האידיאליים שלך ומי לא. מהן החוזקות השיווקיות שלך ואיך כדאי להתאים אליהן פלטפורמות פעולה. איך לייצר גאנט תוכן וגאנט עבודה ומתי הכי נכון לייצר את הפעילויות האלו.
בפועל- קורים עוד המון דברים. נרקמות חברויות עסקיות ושיתופי פעולה. החלפת מידע ורעיונות. נוצרת קהילה קטנה.
לסילבוס מפורט, מחיר והרשמה לחצי כאן

3הבעיה היחידה בקהל יעד נשי, הוא שבסוף הן לא מאשרות לך לפרסם אף תמונה שלהן, כי זה לא מחמיא 🙂

קשה באימונים, קל בקרב
במהלך חודש הסדנא, אני זמינה לכן כדי שתמשיכו לעבוד מהבית. לחשוב, לכתוב, לעשות.

כן, יש שיעורים וכדאי לחזור על החומר.
כששואלים אותי: את בטוחה שיהיה שינוי? אני עונה שאני בטוחה שיהיה שינוי, אם תעשי אותו.
בסופו של דבר, אני יכולה ללמד מה שאני יודעת.
אני יכולה לקשר אותך ולחסוך לך חלק מהדרך, אבל אני לא יכולה לעשות את הדברים במקומך.
בכל סדנא יש את זו שרצה ליישם מיד בתום השיעור ואת זו שמתקשרת אחרי 3 חודשים וצועקת לי בטלפון:
נפל לי האסימון!!! סוף סוף הבנתי למה התכוונת בסדנא!!
לכל אחת קצב משלה, משאבים אחרים ומוטיבציה אחרת, אבל כן. כל אחת עוברת שינוי בעסק שלה.

שומעת? בעלי אומר שיש לנו את כל הספרים בבית.

מכירות את זה שאתן קופאות במקום? יש לכן המון מה להגיד אבל שום דבר לא יוצא?
זה מה שקרה לי כשאחת המתעניינות בסדנא כתבה לי שבעלה אמר לה שיש להם את כל ספרי השיווק בבית.
התשובה הזו תפסה אותי לא מוכנה, בגלל שאני באמת מאמינה שאפשר ללמוד כל דבר לבד.

כשסיפרתי את זה בסדנא שהתקיימה באותו עת, אמרה לי אחת המשתתפות, קונדיטורית שמתפרנסת מסדנאות אפייה-
את יודעת? גם יש המון ספרי בישול ואפייה.
אבל כשאת קונה ספר בישול- יש בו 200 עמודים והמון מתכונים וידע ותיאוריה
ובסוף?
חצי מהמתכונים הם בכלל לא לטעמך, חלק קשים מדי, חלק קלים מדי, לחלק מצרכים יקרים מדי
ובסוף את נשארת עם ספר שלם שממנו את אופה רק מתכון או שניים קבועים.
אז למה לא ללכת לסדנא, שתראה לך באופן פרקטי את הדבר הספציפי שאת רוצה ללמוד?…

כשהיא סיימה את הנאום שלה, היא חייכה ואמרה- אוקיי. הבנתי. אני יודעת איך לשווק את העסק שלי עכשיו.
סוף סוף הבנתי מה אני פותרת לאנשים ועל איזה צורך אני עונה.

4

מה פתאום כיף?!
את הסדנא הראשונה שיווקתי בעזרת המשפט: רוצה ללמוד לשווק את העסק שלך בכיף?
חברה טובה שמבינה עניין התקשרה ואמרה לי-
תשמעי, את חייבת להעיף את ה“כיף” הזה. זה נראה לא מקצועי.
אני לא רוצה לבוא לסדנא שתהיה כייפית. אני רוצה לבוא לסדנא שאני לומדת בה.

ואני, העפתי את הכיף וסיפרתי כמה ידע אני מעבירה בסדנא.
זה החזיק לסדנא אחת בלבד, כי הבנתי שהמליצו לי להעיף את הייחוד שלי.
את מה שאני כ”כ שונה בו מכל השאר.
לא, אני לא חושבת ששיווק היא משימה איומה שצריך לעשות עליה ‘וי’.
אני חושבת שאם הקולגות שלי “משווקים” שיווק כדבר מפחיד, נוראי וקשה
אני רציתי להגיד בדיוק את ההפך! ששיווק יכול (וחייב) להיות מהנה. וכייפי.
ואין לזה שום קשר לכמות הידע שאני מעבירה.
יש מה
ויש איך
בגזרת ה’מה’- אני עוברת שלב אחר שלב ומלמדת מה שאני יודעת ואני יודעת דבר או שניים על שיווק ובניית מותג.
אבל ה’איך’- הוא באמת קצת סטנדאפ, ומצחיק וקליל, כי ככה אני.
אז זה עוד דבר שאנחנו לומדות בסדנא- ללמוד לא להקשיב לכולם, אלא לעצמך.
או יותר נכון- להקשיב לאסטרטגיה שלך ולדבוק בה.

את כבר יודעת מה אני אומרת-
תהיי את. כל השאר ממילא תפוסים. {אוסקר ווילד}
וכמה  שזה נשמע קל והגיוני, לפעמים פשוט צריך לעבוד על זה ולמצוא את האותנטיות שלנו, שקצת הלכה לאיבוד.

ימים שמחים, בשורות טובות.

בימים אלו אני עובדת על יצירת עמוד של משתתפות הסדנא עד כה, מקווה שהוא יופיע בקרוב.
סילבוס מפורט של הסדנא, תאריך, מחיר ועוד פרטים טכניים תוכלי למצוא בלשונית ‘בואי נעשה עסק’

More Articles

Menu