• שש
  • בלוג
  • קצת עליי
  • עצמאיות
    • בואי נעשה עסק
    • שתיים בשעתיים
    • השולחן העגול
  • דברו אלי
    • Facebook
    • Instagram
    • Pinterest

שלי שלו

מיתוג בידול אסטרטגיה

לבחור את הנכונה

15 במאי 2017 by shellyshalev 33 תגובות

בפוסט הקודם הבנו מהי פלטפורמה (לחיצה כאן תוביל אותך לפוסט הראשון בטרילוגיה)
עכשיו נתקדם ונבין איך לבחור את הפלטפורמה היעילה ביותר עבור העסק שלך.
{הטרילוגיה של הפלטפורמה, חלק 2 מתוך 3}

אתחיל מהסוף:
בסוף הפוסט אולי לא תדעי מהי הפלטפורמה המדויקת עבורך,
אבל כן תדעי מה לבדוק ואיך לבחור אותה.
וגם: יכול להיות שפלטפורמה מסוימת לא מתאימה לעסק שלך כרגע,
אבל בהמשך (כשיהיה לך תקציב גדול יותר/ קהל יעד אחר/ מוצר חדש) היא תהיה מדויקת עבורך.

גם כשבוחרים "רק" פלטפורמה, צריך לחשוב אסטרטגיה.
לא לכולם מתאים פייסבוק. או מודעה בעיתון המקומי.
או אתר. או סרטון וידאו, או טוויטר, או מודעה במגזין הורות או עיצוב הבית, או לפרסם על גב הבמה בדוכן הנואמים של כנס רואי החשבון השנתי באילת. (כל אלו פלטפורמות, דרך אגב)
והכי מכעיס זה להשקיע בבלוג שאף אחד לא קורא, בדף עסקי שלא מתרומם, או באתר לא יעיל.

3

היום, כל דבר יכול לשמש כפלטפורמה. אנשים, ספסלים, לוגואים בתוך כוס קפה, על מדרכה, גלויות, עיתון, SMS, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר…

הפוסט הזה נכתב כדי לעזור לך לבחור פלטפורמה שתשמש את העסק שלך. לא לשימוש אישי 🙂
אסביר את ההבדל על עצמי כי זה הכי קל:
אני משתמשת באינסטגרם כדי להעלות תמונות ורגעים מהחיים שלי. האם זה נחמד עבור המשפחה והחברים שלי? אני מקווה שכן.
האם זה רלוונטי ומעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלי? אני מניחה שלא.
למה לא? כי אני לא משתמשת בפלטפורמה כדי להדגיש את היתרונות שלי.
אני לא ממחישה את הרעיונות שלי, או העין העיצובית שלי, או הטעם האסתטי שלי.

בהנחה והייתי רוצה לייצר אינסטגרם עסקי, הייתי חושבת על אסטרטגיה (לאיזה קהל יעד אני רוצה להגיע? מה יעניין אותו לראות? איזה דברים אני רוצה להבליט? מה יהיה הסיפור המרכזי שלי?)
לפני כן, אני מניחה שהייתי מבינה מהם חוקי הפלטפורמה ואיך להיות יעילה בהם (לייצר שפה ויזואלית מזוהה, להעלות תמונה או שתיים ביום, לבחור את ההאשטגים המתאימים, לייצר גאנט תוכן ופעילויות מתוזמנות, להוריד אפליקציה שתעזור לי לתכנן את הפיד שלי מבחינה ויזואלית ועוד ועוד)
בקיצור:
פלטפורמה שתשמש את העסק נמדדת באפקטיביות המהלכים.
פלטפורמה שמשמשת לקשר חברתי, נמדדת אם היא עושה לי נעים. (כלומר: לא באמת נמדדת)
הבנו את ההבדל? בואי נצא לדרך.

איך בוחרים פלטפורמה? מה חשוב לדעת או לשאול:
1.למה? מה המטרה או היעד שלך? מה את רוצה להשיג?
כדי לענות על השאלה 'למה דווקא את הפלטפורמה הזו', כדאי להגדיר את המטרה. האם את צריכה חשיפה גדולה?
מכירה נקודתית לאירוע מסוים? האם את רוצה להיתפס כמומחית בזכות תוכן או ידע יוצאי דופן?

2. מהו תחום העיסוק שלך?
לכל תחום עיסוק יש פלטפורמות ייחודיות משלהן. חשוב להבין מהם הכלים העומדים לרשותך.
אם את יבואנית מכשור רפואי לרפואת שיניים, כדאי שתשקלי לפרסם בעיתון רופאי השיניים. אם לא, את מתחילה להבין כמה פלטפורמות קיימות? (את רובן, את לא מכירה וגם לא תכירי)

3. מהן החוזקות שלך?
במה את ממש טובה? מה בא לך בקלות? את עוברת מסך טוב? פוטוגנית? את מצלמת מדהים? כותבת נפלא? יש לך נוכחות דיגיטלית? אנשים בד"כ אוהבים את מה שהם טובים בו- ולהפך. אז בואי נשתמש במה שחיובי. הסיבה שאני שואלת מה יש לך בסל, היא שעסקים בתחילת הדרך מעדיפים להשתמש במשאבים שלהם ולחסוך כסף.

4. משאבים/ השקעה-
לכל פלטפורמה צריך להקצות משאבים אחרים. משאבים זה לא רק כסף. זה גם זמן, אנרגיה, רעיונות ועוד ועוד. יש פלטפורמות חינמיות (שגם בהן צריך להשקיע לא מעט) ופלטפורמות שעולות כסף. אבל מה עוד? כמה שעות את צריכה להשקיע בכתיבה, או צילום, או עריכה? כמה שווה שעת עבודה שלך? לפעמים שווה להוציא עבודה החוצה במקום לעשות אותה בעצמך.

5. דיוק-

אל תגידי: נטוורקינג
כן תגידי: קבוצת נטוורקינג של עולם הבנייה באזור השרון
ככל שתדייקי יותר- תצליחי יותר.

4

זיהית את הפלטפורמות בתמונות? יודעת מה ההבדל בין ערוץ שיווקי (פייסבוק) לבין פלטפורמה (פוסט/ תמונה)?

חשוב לזכור:
1. קודם חושבים, אח"כ עושים.
אני תמיד ממליצה להתייעץ עם מישהו אובייקטיבי ולא מישהו שיש לו אינטרס למכור לכם את הפלטפורמה שלו.
הרי ברור שבונה אתרים יגיד לכם שאתם חייבים אתר.
הוא גם יסביר לכם שבזמן האפיון, תחליטו אם האתר יהיה שיווקי או תדמיתי. אבל אולי אתם בכלל לא צריכים אתר?

2. יצירת אסטרטגיה ייחודית עבור כל פלטפורמה.
אסטרטגיית הפייסבוק שלי שונה מאוד מאסטרטגית הבלוג. בכל אחת חשוב לי להיתפס באופן שונה,
וכל אחת מהן פונה ללקוחות שונים. דרך אגב, בדקתן פעם מי קורא יותר? גברים או נשים? האם הנתון הזה לא חשוב, כשעומדים לבחור פלטפורמה? (התשובה, דרך אגב, היא הפוך ממה שאתן חושבות.)

3. תמהיל
כדאי לשלב פלטפורמה מדידה-כזו שתמחיש לכם כמה השקעתם ומה קיבלתם בתמורה.
יועצים רבים ממליצים לפזר סיכונים ולא לשמור את כל הביצים בסל אחד, אבל הניסיון לימד אותי שיש עסקים שפלטפורמה אחת יכולה לחולל בעסק שלהן שינוי משמעותי וששווה להם להעמיק במקום אחד מאשר להתפזר לכל מיני כיוונים.

4. הכי טוב שאפשר
טוב, זו העצה שלי לגבי כל דבר בחיים, אבל הכוונה שלי כאן היא שתכירי את הפלטפורמה שאת פועלת בה. עדיף לפעול כמו שצריך במקום אחד מאשר להתפזר ולעשות עבודה גרועה בהרבה מקומות…

5. החוק אומר ש…
מצד אחד, כן. לכל פלטפורמה יש 'חוקי שימוש' משלה. מצד שני- אז מה?
כבר שנים שאומרים לי שבפייסבוק צריכים לכתוב פוסטים קצרים. הפוסטים הכי מצליחים שלי היו ארוכים במיוחד.
אומרים גם שכדאי לפרסם בסופ"ש (אצלי זה לא עובד. באמצע השבוע מגיבים לי הרבה יותר) ועוד ועוד. זו בדיוק הסיבה שכל אחד אומר לך משהו אחר. הדבר היחיד שתמיד עובד הוא לשמור על אותנטיות ולדייק כמה שאפשר.

בפוסט הקרוב והאחרון בטרילוגיה- איך אירה ואני יצרנו פלטפורמה? על מה חשבנו? מה ייחודי בה?
בנתיים עובדות במרץ על שתי ההפקות הקרובות ומחכות לכן בכל הפלטפורמות שלנו (תשובה נכונה מהן הפלטפורמות שלנו, תזכה אתכן בחולצה ותקליט)

אז, מצטערת שאין איזו נוסחא סודית. מבטיחה שאם אמצא אותה- את תהי הראשונה לשמוע על כך.
בנתיים, מזמינה אותך לכתוב בתגובה איזו פלטפורמה הכי יעילה לעסק שלך ולמה.

שיווק זה כיף, כשקודם מבינים ורק אח"כ עושים. מבטיחה לך.

הטרילוגיה של הפלטפורמה
שולחן המתנות- חלק שלישי ואחרון בטרילוגיה

תגובות

  1. איה אומר

    16 במאי 2017 ב 10:18 am

    מעולה! ממוקד ותכליתי כמו שאני הכי אוהבת. עזרת לי להתמקד תודה!

    הגב
    • shellyshalev אומר

      16 במאי 2017 ב 10:53 am

      שמחת אותי מאוד!! תגלי לי איך עזרתי לך להתמקד… זה תמיד מעניין אותי
      ותודה רבה!

      הגב
  2. נטע רז אומר

    16 במאי 2017 ב 10:48 am

    אני מאד אוהבת את הכתיבה שלך, ואת הפוסטים המועילים והיפים לעין ולנפש תודה.
    פייסבוק הוא הפייבוריט האולטימטיבי שלי (לפחות בשלב זה), למרות קיומו של בלוג עצמאי וחשבון אינסטגרם. גם ניהול קבוצת נטוורקינג.

    הגב
    • shellyshalev אומר

      16 במאי 2017 ב 10:57 am

      תודה רבה!
      פייסבוק הוא ערוץ מעולה. ועדיין, בתוכו אפשר לעשות המון דברים.
      גם אני ניהלתי עד לאחרונה קבוצת נטוורקינג של אלפי נשים עצמאיות מהשרון.
      גיליתי, שעבורי זה ערוץ שבו אני משקיעה בו המון משאבים ולא מקבלת ממנו דבר מעבר לסיפוק (שזה אחלה ונכנס לקטגוריה של תרומה לקהילה, או תחביב- אבל לא עסקי במיוחד)
      גם לגבי אינסטגרם,
      מתישהוא- יהיה לי פרופיל עסקי. אבל זה יהיה רק אחרי שאחשוב, אבין, אנתח, אייצר תוכן אבנה גאנט- ואז יהיה לי קל ומועיל 🙂

      הגב
  3. אורטל אקרמן אומר

    16 במאי 2017 ב 10:58 am

    מדויקת שאת!
    אוהבת להקשיב לך מדברת אליי בבלוג שלך 😊😊
    בזכותם הפסקתי לבזבז כסף על פליירים כבר לפני שנתיים 😉
    הפלטפורמות שלך ושל אירה – פייסבוק/ אינסטגרם/ בלוגים.
    זכיתי בתקליט?!?
    נשיקות ❤😘

    הגב
    • shellyshalev אומר

      16 במאי 2017 ב 12:13 pm

      זכית בהקדשה של השיר: "זכית בי"
      🙂
      מצ'וגעת אחת

      הגב
      • אורטל אקרמן אומר

        16 במאי 2017 ב 1:08 pm

        רוצה את ההקדשה בלייב לצד קפה 😉
        אוהבתו'תך ❤

        הגב
        • shellyshalev אומר

          17 במאי 2017 ב 8:48 am

          צודקת
          בקרוב

          הגב
  4. אנה אמיר אומר

    16 במאי 2017 ב 11:10 am

    מאוד אהבתי את הישירות שלך….אולי זה קסם לי כבר מההתכתבות הראשונה שלנו באיזה פוסט.
    יש הרבה בעלי מקצוע שינסו לפתוח בפנייך עוד ועוד ועוד דלתות, לרוב האנשים זה מביא כאוס.
    אין הרבה אנשים שיכולים לדבר ישר ולעניין, בלי מניירוט ובולשיט.
    כי לא מה שמתאים לי, מתאים לך.
    אני חושבת שכתבה כזאת דורשת לגמרי כתבת המשך …אפשר לזרוק לך רעיון?
    משהו בסגנון 'פיקוס'/'פוקוס'/'איך לא להתפזר ולסיים את מה שהתחלת'….

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:56 am

      הכתבה הזו היא חלק 1 מתוך 3
      הראשונה פורסמה
      והאחרונה תפורסם בערך עוד שבוע
      לגבי פוקוס… תסבירי לי יותר. אני יכולה לעזור מבחינה אסטרטגית שיווקית. לא במובנים של דחיינות ומוטיבציה וכאלה…
      🙂

      הגב
  5. ענבל שראל אומר

    16 במאי 2017 ב 12:25 pm

    תכלס!!! הכי ברורה שיש! וצודקת 👍🏻💋

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:45 am

      את לומדת מהר, את 🙂

      הגב
  6. מיכל מנור אומר

    16 במאי 2017 ב 12:46 pm

    פוסט עם המון ידע שמעורר דרייב להתחיל לענות על השאלות שהצגת. בקיצור, גרמת לי לחשוב, והייתי שמחה אם בפוסט הבא תוכלי לתת דוגמאות לסוגי פלטפורמות שונים ולמי הן מתאימות?

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:47 am

      תודה מיכלי!
      חשבתי על זה, אבל האמת היא שזה לא כ"כ הגיוני. יש אלפי פלטפורמות. לכל עסק/מקצוע יש עשרות פלטפורמות ייחודיות משלו ולכן זה יעשה יותר בלגן מאשר סדר.
      עדיין מנסה להבין איך לפצח את זה…

      הגב
  7. נעמה אורבך אומר

    16 במאי 2017 ב 12:54 pm

    מרתק. תמיד אוהבת לשמוע שלא צריך לבחור הכל, והבנתי את זה לאחרונה ואני פחות משקיעה במה שפחות מניב לי לקוחות. הכי אוהבת פייסבוק, וכמובן שהכי הכי נהנית מהבלוג שלי שגם הוא מביא אלי לקוחות מעולים שכבר מכירים אותי ויודעים למה הם פונים אלי, גם כשאני לא כותבת ישירות על המוצרים שלי. יש מצב שעשיתי סלט מכל המושגים 🙂

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:48 am

      את מצחיקה.
      וסלט זה בריא, אז הכל בסדר.
      אני דוקא משקיעה במה שמביא לי פחות לקוחות, אבל אני לפחות מודעת לזה :))))))
      הבלוג שלך הוא דוגמא מעולה לזה שכשעושים משהו מצוין,
      אז זה בסדר שזה גם וגם (גם אישי גם מקצועי)

      הגב
  8. מינה אומר

    16 במאי 2017 ב 2:16 pm

    שלי, מעולה! אוהבת תכל׳ס ואת התכלסיות שלך. מאד נכון המה קודם ומה אחרי. הייתי מוסיפה שלפעמים צריך לעצור ולבדוק האם כל מה שהחלטנו לוגית עובד בשטח ולפעמים לחשב מסלול מחדש אם צריך. אישית גיליתי שיש עוד דרכים שעובדות וקשה לדעת שהן כאלו מראש. אחלה. תמשיכי לכתוב!

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:49 am

      מינה אהובתי- ככה בדיוק התחלתי את הפוסט! את צודקת לגמרי.
      מה שרלוונטי היום, לא בהכרח יהיה רלוונטי עוד שנתיים ולהפך.

      הגב
  9. אביבית ירקוני כהן אומר

    16 במאי 2017 ב 3:02 pm

    תודה! מתחברת מאוד לסעיף 4.
    ועכשיו, אני מתמקדת.
    משתמשת בפייס, בםינטרסט ובאינסטגרם.
    המטרה אצלי כרגע היא הגדלת חשיפה לאתר הבלוג ואת זה פייסבוק וםינטרסט עושים עבורי הכי טוב.
    איך בא לי חולצה ותקליט 🙂

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:51 am

      צוחקת לי בקול
      כל הכבוד על התובנות והניתוח האישי. מיקוד זה הכי, אחותי 🙂

      הגב
  10. מירית אומר

    16 במאי 2017 ב 4:38 pm

    מעולההההההה,עזר לי קצת להבין יותר טוב מי נגד מה 🙂

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:52 am

      שמחה לשמוע!!
      תודה

      הגב
  11. טליה אומר

    16 במאי 2017 ב 10:43 pm

    פוסט מעולה. קוראת ושומעת (וגם רואה) אותך מדברת מולי 🙂 את נהדרת והכי! מדוייקת 💖

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:52 am

      כבר שבוע שאני מתכננת להכין את העוגיות מדורה ופלים לג בעומר.
      מה יהיה איתי, מה???
      נשיקות טליוש

      הגב
  12. חמוטל אומר

    16 במאי 2017 ב 11:07 pm

    ושוב את גורמת לי לחשוב על הכל מחדש… פייסבוק, בלוג, אינסטגרם – מה למה ומתי והאם כדאי?
    טוב, הולכת לעשות שיעורי בית ואז נפגש לקפה ☕
    פוסט מצוין, מדויק שמעורר מחשבות
    מתה עליך 💜

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:53 am

      גם אני עליך!!!
      אבל ממש.

      הגב
  13. הילה חילו אומר

    17 במאי 2017 ב 12:13 am

    קצרה במילים, כרגיל.. הייתי מייעצת על פלטפורמת / אפליקציית שלי שלו שתשכלל את כל הנתונים יחד ותייצר לי שקט בראש בלב ובעסק.
    יש כזה ?
    לאב יו סיס

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:53 am

      בואי נגיד שלא בדיוק כזה, אבל בערך, בדרך…
      בקרוב בחנויות הקרובות לביתך 🙂

      הגב
  14. חני סער אומר

    17 במאי 2017 ב 6:27 am

    אהובה,
    איזה פוסט משובח ומדויק.
    אני מרגישה שכחלק מההתפתחות שלי נכונה לי התרחבות והצטמצמות במקביל.
    זה אומר שהפלטפורמות שלי נבחרות בקפידה, מדייקות את עצמן כל הזמן ושאני מתחילה לפזול לכיוון פלטפורמות שאף פעם לא דמיינתי- סרטונים למשל.
    לוקחת את השאלות שלך הלאה איתי, כל כך כיף להיזכר בחדות שלך, בחוכמה ובדיוק.

    הגב
    • shellyshalev אומר

      17 במאי 2017 ב 8:55 am

      את לגמרי הדוגמא לעסק בוגר יותר. שמבין מה הוא עושה ובעיקר-
      חושב לפני שהוא עושה.
      חייבת להודות שחשבתי עליך. לפני שנתיים לא היית אפילו חושבת על סרטונים ופתאום- אפילו מככבת בפרסומות לאחרים!
      תודה על המילים הטובות
      כרגיל

      הגב
  15. אביטל אנגל אומר

    17 במאי 2017 ב 8:57 am

    אין ספק שיש לך המוןןן ידע ממוש. אני בעיקר בפייסבוק ואת הבלוג שלי את מכירה…
    אשמח לתובנות שלך מה עוד אני צריכה לעשות כדי להגדיל נראות….

    הגב
    • shellyshalev אומר

      18 במאי 2017 ב 6:14 pm

      אני אשאל הפוך- למה את צריכה להגדיל נראות? אולי את לא צריכה חשיפה ענקית, אלא להפך- חשיפה ממוקדת וקטנה
      (רק בקרב נשים, רק באיזור השרון)
      עסקים טועים לחשוב שאם הם ייחשפו ליותר אנשים, הם יצליחו יותר. בעיני, את צריכה להחשף ליותר קהל רלוונטי… אז:
      מי הקהל שלך ואיפה הוא נמצא?
      ודרך אגב, אם יש לך כמה קהלים, וכל אחד נמצא במקום אחר
      אז כל אחד צריך לקבל מענה אחר…
      הייתי ברורה? או שסיבכתי יותר?… 🙂

      הגב
  16. מיה שגיב סלומון אומר

    19 במאי 2017 ב 10:35 am

    שלי את נפלאה ומדויקת בול פגיעה.
    געגוע ❤️

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני שלי, אבל אתם יכולים לקרוא לי שש.

נעים להכיר, אני שלי. אמא לאייקו, לורי וניקה ובת זוג לאיל, שגם הוא עצמאי ורק על זה אפשר לכתוב בלוג נוסף. ב-10 השנים האחרונות אני עצמאית, בעלת מספר … עוד עליי...

התור מתחיל כאן –

© Copyright 2018 Shelly Shalev · All Rights Reserved