שש מי יודע

הייתי בטוחה שאם וכאשר אפתח חברת מיתוג- אקרא לה סקובידו. ככה מרגיש לי למתג: צעד קדימה, שניים אחורה, סקובידו.
שאלה אחת גורמת לך לחשוב שהופ. הנה זה קרה: תפסת את הדבר החמקמק הזה שהוא בעצם הייחוד האמיתי
ואז, בעצם לא
וחזרנו 2 צעדים אחורה.

השבוע נולד לי עסק חדש. התחלתי לספר עליו וכל מה שאני שומעת זה-
לא הבנתי. 
אז מה עשית עד עכשיו?!
עד עכשיו, תודה ששאלתם, בניתי אסטרטגיה למותגים.

אני אנסה להיות גרפית-
נכון שמותגים= אנשים?
אז לכל מותג או בנאדם יש פנימיות ויש חיצוניות.
עד היום, עסקתי בפנימיות. בניתי את האופי של המותג, את הערכים שלו.
הבנתי מה בולט וייחודי בו כדי שנוכל להדגיש את זה.

מהיום, אני גם מייצרת את החיצוניות.
במותגים, חיצוניות= לוגו, שפה גרפית, אריזה.
2

כותבת למעצבת: יש פה כיוונים מעולים! בואי נתמקד בזה שסימנתי. אהבתי את רעיון הפירוק וההרכבה מחדש

כדי לעשות את זה הכי טוב שאני יכולה, ישבתי וחשבתי וחקרתי- מה בעצם ייחודי אצלי.
מה אני אוהבת/ לא אוהבת/ טובה/ לא טובה/ רוצה/ לא רוצה
והבנתי המון דברים מהמחקר הזה.

הבנתי שאני מתה על עברית. או חיה עליה.
על אותיות, על פונטים, על טיפוגרפיה.
כשאומרים לי “באנגלית זה היה נראה יותר טוב”- מתחיל לקפוץ לי הוריד הזה, בראש.
זה הייחוד שלי ותמיד היה.
אני אוהבת עיצובים בעברית. עיצוב שיש בו זהות ואופי, ושכל ואמירה.
אני רוצה לעצב מותגי בירה ופיצוחים ובית קפה ודבש והכל בעברית. אני אוהבת למתג מחדש.

3
שומעת? אני לא סגורה על השבירה הזו. פתאום נראה לי שפונט סריפי ‘של פעם’ עושה את העבודה יותר טוב.

חשבתי, שיהיה מעניין לקחת אתכם ולהראות איך זה קרה, בקצרה, בתוך הראש שלי… :
איך נולד השם-
האמת היא שאלו פשוט ראשי התיבות של השם שלי. 
אבל אם תעשו ויקיפדיה, תגלו המון דברים מדהימים על 6-
זה הזמן שלקח לברוא עולם. 6 ימים. 
זהו גם המספר המושלם הקטן ביותר (אלוהים וחובבי המתמטיקה יודעים מה זה אומר. אני? פחות.)
ראיה 6:6 היא ראיה תקינה
וזה ממשיך עוד ועוד…
6

טל… שיגעתי אותך? אני ממש לא מצליחה לבחור. סליחה… בכל אחד יש משהו ממש מוצלח בעיני.

אז שם לחברה, יש? יש
עכשיו נתחיל עם רעיונות-
אולי נייצר אות חדשה? אולי נשתמש בשכפול של שתי ה-ש’?
יו! איזה קטע! בכל ש’ יש 3 קווים. אז בסה”כ יש 6 קווים. אולי אפשר לעשות עם זה משהו?
מה עדיף? פונט קל או כבד? סריפי או סן-סריפי? (סריפי= כמו האותיות מהתנ”ך, כשיש ‘שפיצים’ כאלו…)
אולי גם וגם?

4

עשיתי סקר. כולם אומרים 4. אז החלטתי ללכת על 2 אבל חסר בו משהו. מה את אומרת?…

רגע. אולי בעצם הניקוד הוא הפתרון. אפשר להשתמש בניקוד כדי להוסיף עניין.
ואז הגיע הרעיון הגאוני של המעצבת לשחק עם הספרה 6 שיכולה בקלות להיראות כמו האות ש’

5

אבל לא. עדיף אותיות. לא ספרות. נראה לי שיש לנו יותר מדי אופציות. לא צריכה עוד, צריכה פחות.

לא יכולה להחליט.
חברה אמרה לי שמצליחנים מחליטים מהר.
יאללה, בוחרת ב…
נראה לי באופציה הרביעית. אפשר רק לראות הדמיה קודם?

7כן. השמאלי. ללא ספק עובד טוב יותר, למרות שאני אוהבת את הרעיון של הימני, אבל… הלו?…

יאללה, נלך על זה. מקסימום נצליח 🙂

ואתן?
אם אתן שומעות על חברה/ מותג/ עסק שרוצה או צריך מיתוג עברי מחדש, אתן יודעות לאן לשלוח אותם.
8

More Articles

Menu