לעשות סדר פסח

בואו נעשה סדר. פסח.
איזה חג היום? (מזכירה לכם שאנחנו מדברים שיווק)

מבחינה שיווקית- פורים מת. נגמר.
בטח נרגיש את זה בעוד כמה ימים, כשבכל חלון ראווה יצוצו שלטי ‘חג שמח’, ‘קולקציית אביב’
ופריחה.
לי תמיד יש פריחה בעונה הזו.
מסתבר שלהמון אנשים יש פריחה. בגלל שיווק.
יותר נכון, בגלל מה ששיווק עושה להם.

אין לכם מושג על מה אני מדברת?
אז איך תסבירו לי את העובדה שאתם- אנשים משכילים, סה”כ די אינטיליגנטיים ומודעים לעצמם ולסביבה
רכשתם כרגע תבנית שקעים בצורת דובוני איכפת לי, עכשיו במבצע, רק היום, רק עכשיו, נשאר לי אחרון, לארוז לך?
איך הילדים שלך ישמחו!! לא תצטער על הרכישה הזו, מילה שלי.

בשיווק טוב, לפעמים מילה אחת באמת עושה את כל ההבדל.
מילה שלי.

11

אחד הלקוחות הראשונים שלי, ממש ממש מזמן, הפתיע אותי והפיק לי שני סטיקרים במתנה-
– שלי, תעשי לי שכל
– שלי, תעשי לי סדר

כשבהיתי בהם היום, הכל התחבר לי לפסח
תעשי לי שכל > שכל > מוח > אגוז מלך > פסח > סדר > שכל.

כן, ככה זה עובד אצלי. אסוציאציות ומילים שמייצרות עולם תוכן שלם.
P60324-091552
אני כמובן התעלפתי מהמחווה בזמנו ואימצתי בחום את הסלוגנים, כדי להסביר מה אני עושה-
אני עושה סדר.

כשמישהו יושב מולי ומדבר, אני מפרקת את כל המילים שלו לחתיכות ומסדרת אותן מחדש.
מיד קופץ לי הבידול שלו, הייחוד שלו, מזה אני יוצאת לאסטרטגיה, או מייצרת תכנית עבודה.
יש סצנה קולנועית כזו, בה הגיבור עומד מול לוח עמוס בנוסחאות מסובכות והמון מספרים
ופתאום הפתרון קופץ ומסתדר לו מול העיניים. אז ככה אני.

שיחות איתי היו מתחילות ב:
הי שלי, הבנתי שאת הבנאדם שיכול לעזור לי לעשות סדר.

3 שנים מאוחר יותר, בפתח הגן, הגננת מבקשת לשכור את שירותי, כדי ‘לעשות סדר’ אצלה בבית.
אי הבנה שנבעה מסבב ה”מה ההורים עושים?” המסורתי, כשהבת שלי סיפרה שאני ‘עושה סדר’.
כן, כל מסר יכול להיות מובן בכל מיני אופנים.
במקרה הזה, הגננת חשבה שאני עוזרת בית. עושה סדר. הגיוני.

אתם על הרצפה, אני יודעת ( אני מקווה שנקי שם…)
אבל אני הבנתי שהמסר שלי לא הכי מדויק ושהלקוחות שלי צריכים כלים שיעזרו להם לעשות את הסדר הזה.

P60323-134351

כאן, למעלה, אתם רואים את אחד הכלים האלו. טל מנור מסטודיו הקיפוד הכחול היא זו שעוזרת לי לעשות סדר ויזואלי בעסק שלי.

“לעשות סדר” זה מושג שהמון אנשים יתחילו לחפש עוד מעט בגוגל הקרוב לביתם.
גם מתכונים לפסח, ארוחת חג, מתנות לפסח, כשר לפסח, תפריט לפסח, אביב פורח, חג שמח,
לעשות סדר, לעשות סדר פסח, אצל מי אתם בסדר?
אתם בסדר?!

כשאנשים יתחילו לחפש את הדברים האלו- הם יגיעו לדף שלי, אחרי שנייה הם יעמדו על טעותם וינוסו על נפשם.
אבל אולי השנה, אני סוף סוף אחסוך להם את הקנייה של מחבת השקעים בצורת שקר כלשהוא,
ואגרום להם לעשות סדר בעסק, במקום.

מריצ’ ורץ’ יוצא: ריצ’רץ. מטיפ ופרקטי יוצא: טיפרקטי

#טיפרקטי 1-
רואים את הריבועים האלו למטה? כל ריבוע מייצג חודש ובתוכם אני כותבת את כל האירועים הקבועים שחוזרים
על עצמם, שנה אחר שנה. (כל החגים, כולל עיד אל אדחא וכריסטמס והלואין) כל הימים הייחודיים (תחילת סמסטר,
פתיחת עונת הרחצה, שבוע הספר, יום המעשים הטובים) כל הכנסים והאירועים (תערוכת ריהוטים, כנס טכנולוגי
בברצלונה, תערוכות סוף שנה בבתי ספר לעיצוב וכו’)
זהו לוח התכנון שלי והוא מתעדכן מדי שנה. למרות שהמון קוראים לזה גאנט עבודה- זה לא.
גאנט זה תכנית עבודה מפורטת ונדבר על איך עושים כזה באחד הפוסטים הקרובים.
לוח התכנון נותן לי פרספקטיבה על כל השנה. הוא תלוי לי מול העיניים ובכל שנה אני מוסיפה עוד ועוד אירועים
(יום הפאי, תערוכת השפם, היום הארוך בשנה, החלפת שעון קיץ, חלוקת תעודות)

2

למה אני עושה את זה?
לכל עסק יש את ה-OBM שרלוונטי אליו. OBM הוא אירוע בו השוק מתנהג אחרת מבחינה צרכנית.
לפני פסח, לדוגמא, קונים יותר חומרי ניקוי, כלי בית, מתנות, מצות ושוקולד למריחה.
שבועות הוא OBM של גבינות, בגדים לבנים ופרחים.

כל אירוע כזה הוא הזדמנות להזכיר ללקוחות שלנו שאנחנו קיימים. (במקרה שלי, דרך אגב, אני מזכירה ללקוחות שלי
להזכיר ללקוחות שלהם. ביום הפאי אכתוב ללקוחות הקונדיטוריות שלי וביום האישה הבינלאומי אברך את לקוחותי הנשים)
אנחנו לא חייבים לנצל כל הזדמנות כזו. לפעמים, כשכולם צועקים, כדאי לנו להיות בשקט.
כשהם יירגעו- אנחנו נעשה רעש. אבל אם החלטנו שזה מתאים לנו, כדאי שנתכונן לזה.

תוכן טוב הוא אחת האפשרויות להזכיר ללקוחות שלנו שאנחנו קיימים ומעולים במה שאנחנו עושים.
תחשבו מה אתם יודעים לעשות הכי טוב ותראו את זה. (לעשות סדר? לסדר שולחן? לארח? לצלם?…)

עוד #טיפרקטי? ממש בקרוב.

שיהיה לנו חג שמח, אני כבר על יום העצמאות.

 

פעם ראשונה כאן? אולי תתחילו מהפוסט הזה

 

More Articles

Menu